+31 (0) 6 - 417 22 986
info@schuttelaarlaw.nl

Betaling blijft uit

Managen

Betaling blijft uit

Cliënt heeft werkzaamheden uitgevoerd ter waarde van € 5.000, maar betaling blijft uit, ondanks schriftelijke afspraken.

We sturen een incassobrief, maar betaling blijft nog steeds uit. Ook krijgt cliënt geen contact met de wederpartij. Na een laatste aanmaning blijft betaling nog steeds uit. Cliënt geeft aan dat hij niet direct een procedure wil starten, in verband met de gerelateerde kosten en dat hij de relatie met de wederpartij toch nog enigszins goed wil houden.

Omdat de wederpartij helemaal niet reageert, stellen we een concept dagvaarding op en geven we vriendelijk aan dat wanneer betaling binnen twee werkdagen uitblijft, we een procedure starten. Wederpartij reageert alsnog binnen de gestelde termijn met een excuus en de betaling van de vordering. Cliënt hoeft niet naar de rechter, behoudt zijn relatie en krijgt zijn vordering betaald.